跟隨美帝的腳印

2016年12月22日
陳景揚   投資者手記

跟隨美帝的腳印
油價企穩,預期明年油服股會比石油股有較佳表現。

轉眼一年,今年確實有一點白做的感覺,截至本週二止,恒指年初至今轉升為跌下挫0.8%,計及股息則有3.5%進帳。回頭一望,忍手一年不炒股,看似沒有多大損失。雖然近日市況欠佳,卻反而提供了調整組合的機會,提早為明年鋪路。

12月20日,星期二。今年可說是黑天鵝之年,年初估恒指會跌至萬六點,結果去到萬八點便回頭;英國脫歐與特朗普勝出總統選舉,反而成為了買貨契機,反應過來已經太遲。來到年底,美元強勢盡現,美股三大指數齊齊破頂,日股升至年內高位,港股與A股成難兄難弟。

從全球收購合併金額來看,今年較去年下跌16%,至3.57萬億美元。從行業細分,科網公司併購總額與去年相若,保持在大約5,943億美元;房地產、醫療及油氣板塊按年分別下跌7.4%、48.4%及9.9%,至3,629.6億美元、2,792.2億美元及2,526.5億美元。至於公用及能源板塊,屬眾多行業中錄得較大增長的一個,今年併購金額按年增加91.3%至3,486.8億美元。

做生意最緊要投誠

併購金額下跌,相對合理解釋有兩個,第一,今年環球股市上漲,價格被推高,唔抵買,簡單而言,貴;第二,有意併購者睇唔通前景,怕買完揩嘢,簡單而言,驚。兩個理由,筆者傾向相信前者。做生意者,幾時都會有地緣政治風險,這些事情避無可避,最緊要就是懂得「投誠」。

特朗普仍未上任,孫正義急不及待宣佈,將在美國投資500億美元兼創造5萬個職位,聰明人。

在12月8日〈物流股賣盤奇想〉一文中提到,今時今日的世代,跟國家隊落注,比研究企業基本因素來得更重要。環繞整個特朗普提名的內閣班子之中,以埃克森美孚行政總裁Rex Tillerson被提名為國務卿最可圈可點。一位手上持有價值超過1.51億美元埃克森美孚股票的國務卿,又與能源大國俄羅斯總統普京關係良好,他會推動捐害個人利益的政策嗎?
●一位手上持有價值超過1.51億美元埃克森美孚股票的國務卿,
會推出損害個人利益的政策嗎?

2015年,美國標普500指數的十大主要行業之中,以能源行業的表現最差,全年跌幅達到23.6%。今年初,雪佛龍及艾克森美孚延遲大規模原油開採計畫,產量減少再加上石油輸出國組織與非石油輸出國組織減產,成功推動油價重回每桶50美元之上。年初至今,美國標普500指數的十大主要行業之中,能源業以26.3%升幅,力壓金融業的20.9%升幅,排在第一位。

油價回穩,大致已經反映在石油股上,然而油價回穩,對能源企業的資本開支絕對有正面作用,當中牽涉到重新啟動原油勘探開採工作,為他們提供相關產品和服務的油服股自然可以率先受惠。英國石油(BP)行政總裁Dudley於今年10月時曾經表示,油價經過兩年洗禮後,不少投資已經進入最後直路,相信2017年會批出更多新投資

隧道盡頭是曙光

Dudley提出一個相當重要的訊息,就是即使投資正在復甦,亦只會選擇最優質資產(it's only going to be the very best)。若然相信美國國家隊穩定扶持油價,看好石油企業加快投放資本增加勘探,明年油服股會比石油股有較佳表現。在香港上市的油服股中,有一大一細的孖寶可供選擇,行業首選中海油田服務(02883),投機則選華油能源(01251)

今年8月底,兩家公司分別公布截至6月底止中期業績,中海油服虧損84億元人民幣,華油能源虧損5,419.1萬元人民幣。業績差,但股價卻跌不下去,反而從公布半年業績當日計起,分別上升了22.8%及44.7%,這代表資金相信最壞的時刻已經過去,投資者看到的,是隧道盡頭的曙光。短線而言,上述兩隻股份的動能有跟隨大市向下而回調的跡象,然而作為中線投資/投機的勢頭則保持向好,投資者不妨於近日股價回調中吸納,靜候佳音。
華油能源(01251)股價圖
12月21日收報:0.69港元
已發行股數:15.35億股
市值:10.59億港元
52週高低位:0.85 - 0.455港元

【景揚觀天下】
最近我喺公司問咗幾位同事一個open ended question,到底經濟仲有無週期?

幾位同事都相信依家仍然有經濟週期。我問得呢個問題,唔係要否定經濟學,只係想由懷疑同假設入手,試圖以另一種思考方式諗諗。係人都知,經濟上有所謂衰退、蕭條、復甦、繁榮,但呢一個假設只係適合用係資本主義社會。

資本主義社會,講嘅係物競天擇,適者生存。供大於求,就價格下跌;求大於供,就價格上升。如果今時今日經濟仲有週期,咁有無人可以解釋香港依家係處於週期嘅邊一個位置?衰退?唔似呀,人人有工做,個個有飯開,物價高企不下,名義上全民就業,邊忽都唔似衰退。至於蕭條同復甦,又大纜都扯唔埋,咁樣睇,都得番一個結論,繁榮。

呢一轉繁榮,行咗幾多年呢?

假設由2003年沙士後計起,大大話話行咗十三年。唔記得邊一年開始,已經有專家話要留意週期逆轉,股市樓市唔會長升。呢句說話啱咗一半,股市的確無長升,只係樓市升到爆廠,加息咩?照升。加稅咩?照升。增加供應咩?照升。點解可以咁樣,因為全世界錢多到無人有,錢唔值錢,資產就值錢。

好喇,問題嚟喇。

美國收水、日本歐洲唔再QE,錢少咗,資產咪無咁值錢囉。等等先,外面嘅世界收緊水,但祖國人仔貶緊值,同胞繼續搬錢出嚟,水到渠成,資產價格就有人頂住。經濟仲有無週期,可以睇吓日本。當年應該死嘅唔死,你夾硬將佢變成Zombie Bank,結果迷失三十年,唔生唔死一條水平線咁行,三十年都無週期;今日呢,美國係咁、歐洲係咁、中國係咁,週期到底係邊度呢?

如果無週期,香港樓市仲會唔會跌呢?呢個問題,有趣有趣。

Comments